Het is een hele kunst om je netwerk op LinkedIn te boeien met jouw update. Soms lijkt een verhaal interessant, maar leidt het niet tot de gehoopte interactie. Daarom presenteren wij 7 tips die jouw updates op LinkedIn interessanter maken!

1. Wie gaat het lezen?

Als eerste stap is het goed om na te gaan wat de lezer interessant vindt. Wat heeft de lezer aan jouw post? Dus in plaats van te schrijven over wat jouw bedrijf te bieden heeft, kan je beters schrijven over wat je voor lezer kunt betekenen.

2. Wissel content af

Om de aandacht van de lezer te houden, is het goed om content af te wisselen. Van enkel promotiemateriaal of nieuws uit de sector raakt de lezer verveeld. Enkele voorbeelden zijn interessante artikelen, visuele content, exclusief nieuws over je bedrijf.

3. Kort en krachtig

60% zit via hun smartphone op LinkedIn. Veel mensen gaan dan ook snel door hun tijdlijn heen. Een korte tekst leest dan ook makkelijker als een lange tekst. Door het kort te houden, lezen meer mensen je post en kan dus ook sneller interactie opleveren.

4. Gebruik visuele content

Naast een korte tekst is ook interessante visual van belang. Mensen zijn visueel ingesteld. Een platte tekst wordt sneller voorbijgegaan dan een interessante visual. Afbeeldingen leiden tot 98% meer weergaven, blijkt uit onderzoek van LinkedIn. Video’s van YouTube, leiden tot 75% meer reacties.

5. Activeer

Berichten met een duidelijke activatie resulteren in twee keer meer betrokkenheid dan berichten zonder activatie. Denk bijvoorbeeld aan het stellen van een vraag of het delen van een link.

6. Maak je bericht ‘snackbaar’

Voordat de post wordt gepubliceerd, moet je kijken hoe ‘snackbaar’ jouw bericht is. Dat betekent dat jouw bericht makkelijk te lezen en makkelijk te delen is. Zorg dat de tekst, afbeelding en activatie duidelijk is. Wanneer het bericht ook nog van hoge kwaliteit is, zijn mensen bereidt om het delen in hun netwerk.

7. Dan nog de optimale timing.

Om echt een hoge betrokkenheid te hebben, is het handig om te posten wanneer de meeste volgers online zijn. Uit onderzoek van HubSpot blijkt dat dinsdag, woensdag en donderdag de beste dagen zijn om iets te posten. De beste tijden zijn tussen 7 en 8 uur ’s ochtends en 5 en 6 uur ’s avonds.

 

Succes!


 7 tips die jouw updates op LinkedIn interessanter maken!