Bestel hier jouw gratis Entreeticket

''Blijf ook na de coronacrisis online zichtbaar''

''Blijf ook na de coronacrisis online zichtbaar''

“De coronacrisis heeft de online zichtbaarheid van ondernemers een boost gegeven. De sluiting van veel winkels en restaurants dreef de consumenten naar internet. De verschuiving van offline naar online communicatie was al gaande, maar is daarmee verder versterkt. Ons advies aan mkb-ers is en blijft spreiding. Als je alleen offline aanwezig bent, mis je een deel van je doelgroep, maar andersom ook.”

Als sales manager Zuid-West bij DPG Media staat Katja Verjans, samen met een team media-adviseurs, ondernemers bij die vragen hebben op het gebied van zichtbaarheid. DPG Media is het mediabedrijf van Nederland met 57 sterke merken, zowel online als offline, waaronder de PZC.

Combineer print met online activiteiten
Dat zichtbaarheid belangrijk is, behoeft nauwelijks nog betoog. De vraag wáár je zichtbaar moet zijn, is een stuk lastiger te beantwoorden. “Vroeger was het relatief eenvoudig. Gechargeerd: iedereen las ’s ochtends de krant, dus adverteerde je daarin, dan werd je gezien. Dit is nu anders. De één leest inderdaad ’s ochtends de PZC, terwijl de ander ’s avonds door Nu.nl scrolt of zijn tijdlijn op Instagram checkt. Het advies om daar te zijn waar je doelgroep is, klinkt logisch, maar hoe weet je waar dat is? Het is die vraag waar onze media-adviseurs ondernemers bij begeleiden. Wij hebben zoveel data dat we daarover heel gericht kunnen adviseren. Daarbij komen we vaak uit op een combinatie van online en offline zichtbaarheid.”

Trusted web
Katja is enthousiast over de introductie door DPG Media van het trusted web. “Daarmee geven we  digitale advertising een eigen, vertrouwde en veilige plek. Op deze manier zorgen we ervoor dat online advertenties altijd naast betrouwbare content staan, want ook de context van een advertentie heeft een effect op het succes ervan.”