Data & recruitment: tools voor wonen & werken in Zeeland

Zeeland stevent af op ruim 6.000 vacatures. Daarom zetten we in op actieve Zeeland marketing en online recruitment van mensen buiten Zeeland. Daarvoor is het nodig dat het beeld dat niet-Zeeuwen van onze provincie hebben –namelijk dat hier weinig banen zijn en Zeeland vooral een vakantiebestemming is- wordt bijgesteld. Daarom heeft de Provincie het initiatief genomen voor een webplatform en app om Zeeland op het gebied van leven en werken digitaal te presenteren. Dit platform geeft talentvolle en potentiele Zeeuwen een goed, volledig en op de persoon toegespitst beeld (datagedreven) van wat Zeeland te bieden heeft op het gebied van wonen, werken en leven. Bruikbaar voor alle werkgevers. Op de netwerkbeurs Contacta in november wordt een eerste demoversie gepresenteerd.

Voorafgaand aan de presentatie van deze demo organiseren we een inspirerende sessie in de Contacta Arena op dinsdagavond 6 november van 17.30 tot 19.00 uur. Na een welkom van gedeputeerde Jo-Annes de Bat spreekt specialist op het gebied van data en recruitment Lars Wetemans, founder en CEO van Wonderkind, genius job ads gevolgd door Gusta Timmermans.

 

Lars Wetemans - Founder en CEO van Wonderkind, genius job ads

Het vinden van het juiste personeel kan een tijdrovende en frustrerende klus zijn. Wonderkind heeft software gebouwd waarmee je dat proces voor een groot deel automatiseert. Die software wordt ingezet op kanalen die traditioneel niet voor recruitment zijn bedoeld, zoals Facebook of Google, waarbij targeting op basis van profielen van gebruikers een belangrijke rol speelt.

Wonderkind brengt daarmee ook vacatures onder de aandacht van mensen die niet direct op zoek zijn naar nieuw werk, maar potentieel interesse hebben.

Wetemans: “In Nederland zoekt maar 20 procent van de mensen actief naar een baan. Kijk je naar de overige 80 procent, dan staat 70 procent daarvan open voor een nieuwe baan. Door de nieuwe generatie van jobhoppers wordt dit alleen maar meer. Door op een jobboard te adverteren, trek je dus alleen die kleine groep, terwijl je de keuze zou moeten hebben uit iedereen. Door te targetten, kun je precies naar de juiste kandidaat zoeken.”

 

Gusta Timmermans

Gusta Timmermans heeft ruim twintig jaar ervaring in het recruitmentvak. Door haar jarenlange ervaring in de uitzendbranche, als mede-eigenaar van een wervings- en selectiebureau en haar ervaring als hoofd recruitment bij ING Nederland en ING wereldwijd heeft ze zich ontwikkeld tot een expert op haar vakgebied. Gusta is voorzitter van Recruiters United, het onafhankelijke netwerk voor recruitment- en arbeidsmarktprofessionals in Nederland. Inmiddels is Gusta haar eigen bedrijf gestart met als belangrijkste doel het recruitmentvak in Nederland en internationaal volwassen te maken.

Data & recruitment: tools voor wonen & werken in Zeeland
Data & recruitment: tools voor wonen & werken in Zeeland