“Nu de economie aantrekt, gaat het een groot aantal bedrijven voor de wind. In plaats van ‘overleven’, ligt de focus op kansen grijpen en nieuwe mogelijkheden aanboren. De belangrijkste uitdaging daarbij is het verschil maken. Voor je klanten, voor je medewerkers en misschien ook voor jezelf. Met het thema van netwerkbeurs Contacta.nl sluiten we daarbij aan. Goed gekozen, want ik zie nu al dat dit iets losmaakt. Het ‘bruist’ bij de standhouders.”

Perry Kentin, directeur van LMG strategie+ creatie én beursorganisator is enthousiast over de beurs. Het is inmiddels acht jaar geleden dat zijn kantoor de organisatie op zich nam. Wie de thema’s van de afgelopen edities van Contacta.nl bekijkt, ziet een duidelijke link met de economische conjunc-tuur. Afgelopen jaar groeide de economie in Zuidwest-Nederland bovengemiddeld en dat is goed te merken. “We richten ons al jaren op een breder gebied dan Zeeland alleen. We zien Brabant, Vlaanderen en Zeeland nadrukkelijk als één gebied dat het verschil kan maken. Gelukkig zien anderen dat ook. We hebben ook dit jaar weer opvallend veel partijen uit omliggende regio’s aan ons weten te binden.”

Volop ‘reuring’
Het thema zorgt zondermeer voor ‘reuring’. De deelnemende bedrijven halen alles uit de kast om mooie, opvallende stands neer te zetten. De sprekers zijn stuk voor stuk men-sen die op hun gebied het verschil maken. Bijvoorbeeld merk- en zenderbouwer Erland

Galjaard, programmadirecteur van RTL Nederland. Hij maakt al decennialang toon-aangevende televisie waarmee hij massa’s mensen bereikt. Andere sprekers zijn Maarten van der Weijden, Carlo van de Weijer en Anna Nooshin. “Wat de laatste spreker betreft, signaleer ik dat opvallend veel mensen haar niet kennen. Dat laat een generatiekloof zien. Anna is een succesvolle Nederlandse modevlogger met zo’n 560.000 volgers op Instagram en Youtube. Zij benut de kanalen die je als ondernemer in deze tijd eenvoudig-weg niet kan en mag missen.”

Sfeer uitdragen
Ook dit jaar zet de organisatie sterk in op kwaliteit, goede faciliteiten en sfeer. In de drie beurshallen zijn acht horecapleinen te vinden, ieder met een eigen invulling. “Ook hier zie je veranderingen. Sommige onderne-mers kiezen voor de traditionele opzet met tafels en stoelen, terwijl anderen inzetten op een meer take away/to go formule. Ont-zettend leuk, omdat dit kenmerkend is voor de manier waarop de horeca het verschil kan maken.” Perry zelf grijpt het thema aan om opnieuw kritisch naar ‘zijn’ beurs te kijken. “We gaan zelf ook nieuwe dingen doen. Zo gaan we samen met een geurspecialist kijken hoe we met geuren de sfeer kunnen beïnvloeden. Verder zullen we 360 graden video’s maken, die de sfeer van de beurs van binnenuit vastleggen. Uiteindelijk wil ik iedereen aanmoedigen het verschil te maken. Draag het uit tot de max.”

 

Bron: Zeeland Business 


Maak het verschil en draag het uit