Waarom deelnemen aan Contacta interessant is

Waarom deelnemen aan Contacta interessant is

Contacta biedt een unieke en leuke manier om nieuwe contacten te leggen met zakelijke bezoekers uit Zuidwest-Nederland en Vlaanderen. Tijdens Contacta kun je op een interactieve manier mensen uit jouw doelgroep aanspreken.  Wij geven je acht redenen waarom deelname aan Contacta 2021 heel waardevol kan zijn voor jouw bedrijf!

1. Contact leggen met prospects

Mensen die naar Contacta gaan, doen dat meestal met één doel: om algemene informatie te krijgen over een onderwerp dat aansluit bij hun interesses of werkzaamheden. Ze zijn zich nog aan het oriënteren en staan dus open om met standhouders in gesprek te gaan. Voor jou dus de ideale gelegenheid om op een redelijk eenvoudige manier in contact te komen met potentiële nieuwe klanten

2. Bestaande relaties warm houden

Op Contacta lopen natuurlijk niet alleen maar prospects rond, ook een deel van je bestaande relaties zal hoogstwaarschijnlijk een bezoek aan Contacta brengen. Contacta is daarom een goede plek om op een redelijk informele manier met je klanten te praten. Je kunt ze natuurlijk ook een persoonlijke uitnodiging sturen. Het voordeel daarvan is dat je dan de rest van de dag je handen vrij hebt om prospects te spreken.

3. Beursdeelname effectiever dan koude acquisitie

Wanneer je op zoek bent naar nieuwe klanten, dan kun je natuurlijk de telefoon pakken en lukraak prospects gaan bellen. Maar dat kost veel energie en het rendement is heel laag. Persoonlijk contact  met een prospect werkt altijd nog het beste.

meer informatie over deelnemen als exposant >>

4. Een nieuw product of dienst introduceren

Contacta is de ideale plaats om een nieuw product of dienst te introduceren. Je kunt jouw stand er helemaal op inrichten en eventueel een demonstratie geven. Bovendien krijg je direct reacties van de bezoekers die je weer kunt meenemen om jouw product of de dienst nog verder te verbeteren. Daarnaast levert het misschien zelfs media-aandacht op.

5. Demonstratie geven

De beste manier om een prospect te overtuigen van de mogelijkheden van jouw product of dienst, is door het zelf te ervaren. Wanneer je met een stand op Contacta staat, kun je op jouw standruimte een demonstratie geven. Bezoekers kunnen zo met eigen ogen zien wat je te bieden hebt.

6. Goed voor de naamsbekendheid

Tijdens Contacta komen er honderden bezoekers langs je stand gelopen die allemaal jouw naam zien. Al spreek je lang niet iedereen, dan nog komt jouw naam wel voorbij. Ook in de communicatie van Contacta wordt je als standhouder gepresenteerd. Op die manier kom je dus regelmatig onder de aandacht van de bezoekers.

7. Extra advertentiemogelijkheden voor uw organisatie

Omdat je op Contacta staat, wordt je sowieso als standhouder gepresenteerd door de organisatie. Daarnaast zijn er vaak nog mogelijkheden om extra te adverteren rondom Contacta danzij mediapartner Zeeland Zakelijk. Soms wordt dat geïnitieerd door de organisatie, maar dat kun je natuurlijk ook zelf doen. Bijvoorbeeld door in de vakbladen aan te kondigen dat je met een stand op Contacta staat.

8. Eenvoudig vergelijken met de concurrentie

Prospects die nog twijfelen tussen meerdere partijen kunnen op Contacta relatief eenvoudig een vergelijking maken. Want eerlijk is eerlijk, als je op Contacta staat, dan staan jouw grootste concurrenten er waarschijnlijk ook. Laat je van je beste kant zien, en ‘outshine’ de concurrentie. Dan trek je die prospect vast en zeker over de streep.

meer informatie over deelnemen als exposant >>